Klachtenregeling

Klachtenregeling – Tax & Legal Services

Versie: juni 2025

Artikel 1 – Doel van de klachtenregeling

Deze klachtenregeling beschrijft op welke wijze klachten van schuldenaren, opdrachtgevers of andere betrokkenen worden ontvangen, geregistreerd en afgehandeld door Tax & Legal Services, in het kader van de Wet kwaliteit incassodienstverlening.

Artikel 2 – Indiening van de klacht

  1. Een klacht kan schriftelijk of per e-mail worden ingediend door de betrokkene.
  2. De klacht dient ten minste te bevatten:
    • Naam en contactgegevens van de klager;
    • Omschrijving van de gedraging of omstandigheid waarover wordt geklaagd;
    • Indien van toepassing: het dossiernummer of referentienummer;
    • De datum van indiening.

Artikel 3 – Ontvangstbevestiging

Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een schriftelijke of elektronische ontvangstbevestiging.

Artikel 4 – Behandeling van de klacht

  1. De klacht wordt behandeld door een medewerker die niet direct betrokken is geweest bij het onderwerp van de klacht.
  2. Indien nodig wordt de klager telefonisch of schriftelijk benaderd voor nadere toelichting.
  3. De klacht wordt beoordeeld met inachtneming van de Wet kwaliteit incassodienstverlening, de beroepsregels en de beginselen van zorgvuldigheid en redelijkheid.

Artikel 5 – Termijn van afhandeling

  1. Binnen tien werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een gemotiveerde schriftelijke reactie.
  2. Indien deze termijn niet gehaald kan worden, ontvangt de klager een bericht met toelichting en een verwachte afhandeltermijn.

Artikel 6 – Registratie van klachten

  1. Van iedere klacht wordt een intern verslag opgemaakt dat minimaal de volgende informatie bevat:
    • Datum van ontvangst;
    • Naam van de klager;
    • Betreffend dossier;
    • Omschrijving van de klacht;
    • De wijze van afhandeling;
    • Datum van afhandeling.
  2. Klachten worden minimaal twee jaar bewaard in een apart klachtenregister.

Artikel 7 – Escalatie en geschillencommissie

  1. Indien de klager niet tevreden is over de afhandeling van de klacht, kan deze zich wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie waarbij Tax & Legal Services is aangesloten.
  2. Tax & Legal Services is aangesloten bij:
    Stichting NowID
    Website: www.nowid.nl
    E-mailadres: info@nowid.nl

Vastgesteld te Goirle, d.d. 28 juni 2025
A.F.M. Klammer
Eigenaar Tax & Legal Services

📄 Download klachtenregeling (PDF)