Klachtenregeling – Tax & Legal Services
Versie: juni 2025
Artikel 1 – Doel van de klachtenregeling
Deze klachtenregeling beschrijft op welke wijze klachten van schuldenaren, opdrachtgevers of andere betrokkenen worden ontvangen, geregistreerd en afgehandeld door Tax & Legal Services, in het kader van de Wet kwaliteit incassodienstverlening.
Artikel 2 – Indiening van de klacht
- Een klacht kan schriftelijk of per e-mail worden ingediend door de betrokkene.
- De klacht dient ten minste te bevatten:
- Naam en contactgegevens van de klager;
- Omschrijving van de gedraging of omstandigheid waarover wordt geklaagd;
- Indien van toepassing: het dossiernummer of referentienummer;
- De datum van indiening.
Artikel 3 – Ontvangstbevestiging
Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een schriftelijke of elektronische ontvangstbevestiging.
Artikel 4 – Behandeling van de klacht
- De klacht wordt behandeld door een medewerker die niet direct betrokken is geweest bij het onderwerp van de klacht.
- Indien nodig wordt de klager telefonisch of schriftelijk benaderd voor nadere toelichting.
- De klacht wordt beoordeeld met inachtneming van de Wet kwaliteit incassodienstverlening, de beroepsregels en de beginselen van zorgvuldigheid en redelijkheid.
Artikel 5 – Termijn van afhandeling
- Binnen tien werkdagen na ontvangst van de klacht ontvangt de klager een gemotiveerde schriftelijke reactie.
- Indien deze termijn niet gehaald kan worden, ontvangt de klager een bericht met toelichting en een verwachte afhandeltermijn.
Artikel 6 – Registratie van klachten
- Van iedere klacht wordt een intern verslag opgemaakt dat minimaal de volgende informatie bevat:
- Datum van ontvangst;
- Naam van de klager;
- Betreffend dossier;
- Omschrijving van de klacht;
- De wijze van afhandeling;
- Datum van afhandeling.
- Klachten worden minimaal twee jaar bewaard in een apart klachtenregister.
Artikel 7 – Escalatie en geschillencommissie
- Indien de klager niet tevreden is over de afhandeling van de klacht, kan deze zich wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie waarbij Tax & Legal Services is aangesloten.
- Tax & Legal Services is aangesloten bij:
Stichting NowID
Website: www.nowid.nl
E-mailadres: info@nowid.nl
Vastgesteld te Goirle, d.d. 28 juni 2025
A.F.M. Klammer
Eigenaar Tax & Legal Services